СТРУКТУРА ПОСТДИПЛОМНОГО ОБУЧЕНИЯ ПО ПЛАСТИЧЕСКОЙ ХИРУРГИИ ЗА РУБЕЖОМ
Аннотация
Об авторах
О. Э. ЛуцевичРоссия
В. В. Кочубей
Россия
Список литературы
1. Developing Canada’s medical specialties, subspecialties, and disciplines [Электронный ресурс]: http://www.royalcollege.ca/rcsite/ specialties/about-specialties-unit-e (дата обращения 30 июня 2017)
2. Specialty Training Requirements in Plastic Surgery [Электрон- ный ресурс]: http://www.royalcollege.ca/cs/groups/public/documents/ document/y2vk/mdaw/~edisp/tztest3rcpsced000689.pdf (дата обра- щения 30 июня 2017)
3. Knox AD, Gilardino MS, Kasten SJ, Competency-based medical education for plastic surgery: where do we begin? // Plast Reconstr Surg. 2014 May;133(5):702e-710e
4. The requirements and instructions for the Preliminary Assessment of Training [Электронный ресурс]: http://www. royalcollege.ca/portal/page/portal/rc/common/documents/credentials/ preliminary_assessment_application.pdf (дата обращения 30 июня 2017)
5. Royal College Objectives of Training in Plastic Surgery [Электрон- ный ресурс]:http://www.royalcollege.ca/rc/faces/oracle/webcenter/ portalapp/pages/ibd.jspx;jsessionid=G8FTRgnWn1lkZppnSPd62l QJw7GBL79W2YmBn1yybPy26vr67ny2!-1464975945?lang=en&_ a f rLoop=19301505696945896&_a f rW in do wMode=0&_ af rWin dowId=nu l l#%40%3F_af rWin dowId%3Dnu l l%26_af r Loop % 3D 19 3 01 50 56 96 94 5 89 6% 26 l a n g %3 D en %2 6 _ afrWindowMode%3D0%26_adf.ctrl-state%3Dimysph6ra_4 (дата об- ращения 30 июня 2017)
6. Al-Taha M, Al Youha S, Al-Halabi B, Barriers and Attitudes to Research Among Residents in Plastic and Reconstructive Surgery: A National Multicenter Cross-Sectional Study // J Surg Educ. 2017 May 24. pii: S1931-7204(16)30319-1
7. Al-Taha M, Al Youha S, Al-Halabi B, Barriers and Attitudes to Research Among Residents in Plastic and Reconstructive Surgery: A National Multicenter Cross-Sectional Study // J Surg Educ. 2017 May 24. pii: S1931-7204(16)30319-1
8. Pregnancy&Parental Leave [Электронный ресурс]: http:// www.myparo.ca/pregnancy-parental-leave/ (датаобращения 30 июня 2017)
9. Format of the Comprehensive Objective Examination in Plastic Surgery [Электронный ресурс]: http://www.royalcollege.ca/rc/faces/ oracle/webcenter/portalapp/pages/viewDocument.jspx?document_ id=TZTEST3RCPSCED002104&_afrLoop=8516889354469680&_ a f r Wi n d o w Mode = 0 & _a f r Wi n do w I d = n u l l# ! % 4 0 % 40 % 3 F _ a f r Window I d % 3 Dnull % 2 6 d o c u m e n t _ i d % 3 D T Z T E S T 3 R C P S C E D 0 0 2 1 0 4 % 2 6 _ afrLoop%3D8516889354469680%26_afrWindowMode%3D0%26_adf. ctrl-state%3Dnl550di0l_4 (датаобращения 30 июня 2017)
10. FITER [Электронный ресурс]: http://www.royalcollege. ca/cs/groups/public/documents/document/y2vk/mdax/~edisp/ tztest3rcpsced001056.pdf (дата обращения 30 июня 2017)
11. Lutz K, Yazdani A, Ross D, From time-based to competency- based standards: core transitional competencies in plastic surgery // J Surg Educ. 2015 Mar-Apr;72(2):228-3
Рецензия
Для цитирования:
Луцевич О.Э., Кочубей В.В. СТРУКТУРА ПОСТДИПЛОМНОГО ОБУЧЕНИЯ ПО ПЛАСТИЧЕСКОЙ ХИРУРГИИ ЗА РУБЕЖОМ. Московский хирургический журнал. 2017;(3):54-57.